pangkor!! wey pangkor!!! ( complete)



assalamualaikum...


semalam........ tepat jam 8.00
bermulalah pengembaraan atau konvoi ke Pangkor Rimba Kem 
yang terletak di Pantai Teluk Nipah, Pulau Pangkor selama 2 hari 1 malam....
semua orang berkumpul di depan balai rakyat kampung bagan terap...
seramai 10 keluarga ( 3orang bujang ) telah menyertai konvoi ke Pulau Pangkor (PP)
sebanyak 10 buah kereta telah digunakan untuk sampai ke destinasi..... 
Sebelum memulakan perjalanan. Tok penghulu telah memberi taklimat kepada kami
dan membaca doa supaya selamat sampai ke destinasi....
selepas itu, dalam pukul 9.00 pagi.. kami telah berangkat...
HH dan kawan - kawan teruja sangat - sangat sebab x pernah 
pegi pulau pangkor (*batak) hehehe.....


bermula dari
Bagan Terap ---- Sabak Bernam ---- Lumut ---- Pulau Pangkor
hampir - hampir jam menunjukkan pukul 11.30pagi, kami telah tiba
di Lumut untuk menaiki feri yang menuju ke PP.....
setelah beberapa jam..
kami pon tiba di PP pada jam 1.00petang.....
kami pon mencari van untuk menuju ke tempat yang dituju..
selepas itu kami tiba di tempat peranginan (lupa pulak apa namanya)
hehehehe.... check in pada pukul 2.00..
masa tu, semua keluarga sudah memperolehi tempat tinggal...
tinggal HH, anuar dan amir je yang takde tempat tinggal..
kami dah tak sabar nak mandi laut dah pada waktu ni...
tunggu punya tunggu.. barulah ada orang yang bagi kunci...
lepas itu, kami pun siap - siap untuk pergi ke laut...
tapi sebelum itu... solat qasar perlu ditunaikan terlebih dahulu...


pada malamnya pula..
kami mengadakan bbq (wow! feveret ni! )
sangat seronok dan kenyang masa ni..
sebab tengah lapar sangat sangat....
ahahaha..... 
lepas makan pergi uptown dekat dekat dengan pusat penginapan
tengok tengok barang je.. tak beli apa apa pon
( sebab masa tu tiba tiba je pegi, jadi dompet tak bawak.. rugi btol )
lepas tu amir pergi karok!! 
kareoke pulak dia ni... nasib baik suara power...
hehehehe.....
tepat pukul 12.00 tgh malam... 
kami sambung mandi laut...hahaha... mesti rasa tak percayakan...
tapi itulah kenyataan... mandi mandi... sampai pukul 2.00 pagi..
baru naik ke bilik... mandi - mandi air bersih... siap-siap...
lepas tu baru tidur...


Esok...
lepas bangun tidur... solat subuh... lepas tu.. siap-siap untuk sarapan..
dan setelah habis sarapan... bersedia untuk mandi!!!
hu3..
motif HH dan kawan HH pergi ke PP ni semata - mata nak mandi laut je..
sebab dekat tempat kami, tak ada laut yang begitu cantik dan jernih macam PP ni...
lagipun konvoi ni adalah program santai bagi kami...
sambil itu juga untuk melepaskan tekanan...
yeah!!!




dalam pukul 2.00 petang kami bertolak pulang ke rumah..
pulau pangkor ------ Lumut ----- Sabak Bernam ---- Bagan Terap
pukul 5.00petang sampai ke destinasi yang dituju iaitu rumah...
yeah... akhirnya dapat jua pulang ke rumah....


  sekian, terima kasih





 berkumpul dulu sebelum berangkat.




tunggu naik feri dan naik feri... >.<!!








mandi laut siap buat patung pasir lagi... hahaha



malam ni masa makan bbq... rindu wow..!!!
dapat makan ayam banyak sangat ( my feveret!!!)






masa ni dah nak balik....




ni jela yang mampu upload...... harap maklum....